Written by  2017-03-20

Inauguração do anexo ao Laboratório de Pesquisa e Desenvolvimento em Design e Computação Móvel - Bloco 942-A

O Grupo de Rede de Computadores, Engenharia de Software, e Sistemas (GREat), vinculado ao Departamento de Computação da UFC está inaugurando um novo espaço, anexo ao Laboratório de Pesquisa e Desenvolvimento em Design e Computação Móvel do Bloco 942-A, no Campus do Pici.  O anexo é resultado do convênio firmado entre a UFC, a FCPC e a LG Electronics do Brasil.

Durante a inauguração estarão presentes o Reitor da Universidade Federal do Ceará, Professor Henry de Holanda Campos, o Diretor de Centro de Ciências Professor Raimundo Nogueira da Costa Filho, o Coordenador do GREat, Professor Miguel Franklin de Castro, e a Coordenadora do Laboratório de Pesquisa e Desenvolvimento em Design e Computação Móvel do Grupo de Rede de Computadores, Engenharia de Software e Sistemas (GREat), Professora Rossana Maria de Castro Andrade.  Além das autoridades acima citadas estarão presentes na inauguração o presidente da FCPC, Professor Francisco Antônio Guimarães, membros da LG Electronics do Brasil, membros da administração superior da Universidade Federal do Ceará,

A construção das novas instalações foi viabilizada através da parceria de dez anos de sucesso entre o GREat e a LG Electronics do Brasil. Esta parceria tem sido responsável por significativo fomento na pesquisa e no desenvolvimento de inovações tecnológicas, com foco em aplicações para aparelhos celulares, e pela internacionalização da UFC em parcerias deste gênero com empresas do porte da LG.

As pesquisas desenvolvidas pelo GREat e os projetos em parcerias com as empresas se concentram nas áreas de redes de computadores, engenharia de software, e sistemas multimídias.  O grupo conta com o apoio da FCPC na maior parte dos projetos de parcerias com empresas, tendo papel primordial na viabilização e execução da parte administrativa e financeira desses projetos.

Para maiores informações visite www.great.ufc.br

• Cerys

Hello There. I discovered your blog the usage of msn. This is an extremely neatly written article.

I will be sure to bookmark it and come back to read
    extra of your useful info. Thank you for the post.
    I will definitely comeback.

Comment Link Sexta, 28 Abril 2017 19:31 posted by Cerys
  • Lovie

I am regular visitor, how are you everybody? This paragraph posted at this web page is really pleasant.

Comment Link Sexta, 28 Abril 2017 15:27 posted by Lovie
  • Giselle

Great delivery. Sound arguments. Keep up the great work.

Comment Link Sexta, 28 Abril 2017 15:27 posted by Giselle
  • Lester

Your way of telling all in this piece of writing is actually nice, all be capable
    of easily understand it, Thanks a lot.

Comment Link Sexta, 28 Abril 2017 09:59 posted by Lester
  • Marty

You need to take part in a contest for one of the highest quality
    blogs online. I'm going to recommend this blog!

Comment Link Sexta, 28 Abril 2017 03:31 posted by Marty
  • Leilani

Wonderful blog! Do you have any helpful hints for aspiring writers?
    I'm planning to start my own website soon but I'm a little lost
    on everything. Would you advise starting with a free platform like
    Wordpress or go for a paid option? There are so many options out there that I'm totally overwhelmed ..
    Any recommendations? Bless you!

Comment Link Sexta, 28 Abril 2017 00:41 posted by Leilani
  • Bobbye

Wonderful blog! I found it while surfing around
    on Yahoo News. Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News?
    I've been trying for a while but I never seem to get there!
    Appreciate it

Comment Link Quinta, 27 Abril 2017 20:23 posted by Bobbye
  • Mercedes

Wow, fantastic weblog layout! How lengthy
    have you ever been running a blog for? you make blogging look easy.
    The overall glance of your website is fantastic, as smartly
    as the content material!

Comment Link Quinta, 27 Abril 2017 14:31 posted by Mercedes
  • Jacqueline

If some one needs to be updated with most recent technologies therefore he must be pay
    a visit this web site and be up to date every day.

Comment Link Quinta, 27 Abril 2017 10:26 posted by Jacqueline
  • Glinda

This is really interesting, You are a very skilled blogger.
    I've joined your feed and look forward to seeking more of your magnificent
    post. Also, I have shared your website in my social networks!

Comment Link Quinta, 27 Abril 2017 06:18 posted by Glinda